Niin se vaan kirjoittelu on taas unohtunut, mutta elämä välillä vaatii keskittymistä elämään ei nettiin.

Olen käynyt huhtikuusta asti erilaisilla lääkäreillä ja hoitajilla ja olen saanut muutaman uuden diagnoosinkin tässä. Toukokuussa sain diagnoosin uniapnea ja heinäkuussa sain "puhkun", jotta saisin nukuttua paremmin. Täytyy kyllä sanoa, että näin ei aina ole ollut mutta kyllä puhku on elämään vaikuttanut positiivisesti, esim. aamupäänsäryt on jääneet melkein historiaan ja sellainen "aamu-usva" on vähentynyt paljolti.

Lääkäri on myös tutkinut tuota mun mahaa ja sen tuomia ongelmia mutta ainut mitä on osannut kertoa on se, että mulla on IBS eli toiminnallinen suolistovaiva. Toisaalta hyvä näin, että ei ole elimellistä vikaa niin pelkällä ruokavaliolla alan korjaamaan tilannetta.

Lisäksi sain heinäkuussa kuulla, että meidän alueella olisi mahdollista päästä liikuntalääketieteen poliklinikalle ja sinne hoitaja laittoi lähetteen ja ensimmäinen käynti on nyt viikon sisään. En oikein tiedä mitä täältä odottaa mutta jos siellä päästäis tän mun painon lisääntymisen alkulähteille ja siihen miksi en laihdu, olisin tyytyväinen. Nyt kun olen asiaa enemmän miettinyt, katsonut ja keskustellut perhee kesken niin ensimmäinen kirjaus pulskasta lapsesta on toisen vuoden lääkärin tarkastuksessa. Tämän jälkeen olen kuitenkin kävellyt koulumatkoja sekä vapaa-ajan matkoja, käynyt salilla, pitänyt ruokakuria, ollut erilaisissa lakoissa ja kielloissa mutta mikään ei ole vielä selventänyt sitä miksi olen aina ollut kaikista isoin lapsi.

Syksyllä tulen aloittamaan uuden työn joka on kaksvuorotyötä, niin tarvitsee alkaa miettimään ruokarytmejään uudelleen. Tarvitsee myös miettiä se, että mistä yö aikaan saisi terveellisempää ruokaa ettei pylly pääsis enempää leviämään kun autossa ei syödä :) Mutta kaikki asiat varmasti tulee selviämään sitten aikanaan ja kun pääsee kunnolla työhön kiinni. Opinnot jatkuvat vielä vuoden eli mennään niidenkin kanssa yliajalle. Voi tulla tiukka vuosi mutta yritetään selvitä taas hengissä.