Pakko avautua tänne, että saisi tän inhottavan olon sisältään pois. Siskon kanssa on ollut hieman ongelmallista ja tuntuu, että ongelma tulee jatkumaan. Noin puolisen vuotta sitten nuorin siskoni muutti takaisin kotipaikkakunnalle, jossa muutkin asumme niin vanhempi siskoni heitti, että mitä jos hän muuttaisikin muualle. Ajattelin vastata tähän kysymykseen jotenkin yleismaallisesti että onhan hän nähnyt miten minun ja nuorimman siskon kanssa on käynyt. Olemme siis molemmat asuneet muutamia vuosia muualla, mutta aina olemme palanneet takaisin kotijuurille. Jostain syystä vastaus ei häntä miellyttänyt ja latas sitten täyslaidallisen minun suuntaan. Yritin korjailla vastaustani ja vieläkään ei miellyttänyt niin mä ajattelin, että ei herran jestas. Keskusteluja yritettiin jatkaa normaalisti vielä tämän episodin jälkeen mutta jotenkin tuntui, että jos joudut pari kolme tai jopa neljä kertaa miettimään mitä uskallan laittaa viesteihin ajattelin lopulta, että antaa olla mä en jaksa tollaista peliä.

No lauantaina sain viestin sitten, että ota pää pois perseestäs ja ala ajattelemaan myös muitakin vaikka se oma napa nyt on kiva ja siinä lähimpänä. Olenko ajatellut mitä mun vihanpito tekee muulle perheelle (sisko + äiti) kun ei voida samassa tilassa olla yhteisesti. Lisäksi hän ei ymmärtänyt miksi olen/olin alunperin suuttunut hänelle. Yritin asiaa selittää mutta vastaukseksi tuli, että kerro perimmäinen syy miksi suutuit hänelle. Juurihan edellisessä viestissä selitin miksi hermostuin jne. Eiko hän osaa lukea vai ymmärtää selkeää suomea. Yritin vielä siis selittää asiaa selkeästi ja suorasti, mutta ei jotenkaan tuntunut tajuavan.

Jotain taustaa tarinaan: vanhempi sisko muutti lähes kaksi vuotta sitten asumaan yksinään hankalan parisuhteen jälkeen. Tämän jälkeen hänelle tapahtui jotain. Me lähimmäiset emme tiedä mitä, mutta selkeästi muutosta on tapahtunut. Kuitenkin hänen kanssaan käydyt keskustelut ovat todella raskaita kuunnella ja käydä läpi ja kuitenkaan häneltä ei taas saa mitään itselleen. Lisäksi kun hänen luonaan kävi hän touhusi jotain aivan muuta ja oli puhelimen kimpussa koko ajan. Ei sellaisessa vieraspaikassa halua hirveästi käydä.

Kun vanhempi sisko muuttui myös mun tunteet muuttui. Jo se kun joutuu miettimään mitä uskaltaa kirjoittaa turhauttaa. Tulee olo, että aina oot väärässä tai suututat toisen ihan normi asioilla. Nyt myöhemmin koen ahdistusta aina kun näen viestin edes tulleen häneltä. Tai jos keskustelen asiasta esim. äidin kanssa tulee ahdistus. Lisäksi mieheni kanssa riitelemme useammin kuin siskon kanssa olin vielä väleissä.

Tänään vielä laitoin viestiä hänelle, että lukisi erään artikkelin ja miettisi miksi en halua olla hänen kanssaan kauheasti yhteydessä. Vastaus oli taas, että ootko ajatellut olevasi samanlainen. No anteeksi, jos satun ajattelemaan omaa mielenterveyttäni, omaa terveyttäni yleisesti, parisuhdettani ja yleisesti omaa jaksamistani. Kyllä olen täysi kusipää, itsekeskeinen paskiainen, joka kuluttaa muiden voimavaroja, mutta mielestäni mulla on oikeus ajatella itseäni välillä. Hänen mielestään ei.

Kiitos että sain avautua vaikka tää ei tänne mitenkään kuulukkaan.

Ps: mitä itse laihduttamiseen tulee niin herkut on alkaneet maistumaan päivittäin ja tämäkin pelottaa minua suunnattomasti. Jotenkin pitäisi saada syömisistään kiinni koska olen huomannut sen vaikuttavan todella paljon mun painon putoamiseen. Vaikka viikon aikana paino seilaa 2-3 kilon välillä, viikossa kuitenkin oikealla ruokavaliolla paino putoaa sen puolisen kiloa viikossa.